ورود اعضا

گـزارش وضعیت صنعت نوشیـدنی در سال ۲۰۱۷

مجله صنعت نوشیدنی هر ساله گزارش جامعی از وضعیت این صنعت در ایالات متحده و همینطور در بازارهای بین المللی .منتشر می سازد. این گزارش بر اساس طبقه بندی محصولات نوشیدنی، آمار و ارقام فروش برندهای برتر، میزان تقاضای بازار و نیازهای آینده را تحلیل کرده و پیش بینی میزان رشد و توسعه بازار طی سال های آتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. این گزارش به طور کامل در شماره ۵۶ نشریه مهندسی PET انتشار یافته است. علاقمندان به در اختیار داشتن گزارش کامل  می توانند با دفتر نشریه تماس گرفته و نشریه مهندسی PET  را دریافت نمایند.

s1

تداوم افت بازار نوشـابه های گـازدار

باوجود اینکه نوشابه های گازدار همچنان در میان برترین بخش های بازار نوشیدنی قرار دارند، لیکن افت مداوم حجمی طی بیش از یک دهه، این بخش پایدار بازار را در رقابت با نوشیدنی های برتر و کم کالری (Better-For-You) به چالش کشیده است.
«این بخش از بازار همچنان در حال تقلا است». گری همفیل، مدیر تحقیقات شرکت بازاریابی نوشیدنی BMC واقع در نیویورک، در شماره آوریل مجله صنعت نوشیدنی می گوید: «برای دوازدهمین سال پیاپی حجم فروش نوشابه های گازدار در قفسه ها، در سال 2016 نیز کاهش یافت و ما اعتقاد داریم بیش از این نیز کاهش خواهد یافت. این بخش از بازار در طول ده سال گذشته اغلب کاهش 1 یا 2 درصدی به طور سالانه را شاهد بوده است. در حالی که مصرف کنندگان همچنان نوشابه های گازدار را دوست دارند و از آنها لذت می برند ولی گزینه های متعدد بسیاری به عنوان جایگزین در بازار وجود دارد.»
در گزارش آگوست 2016 همان مجله با عنوان «چشم انداز 2020 نوشابه های گازدار ایالات متحده» موسسه تحقیق بازار پیش بینی می کند کاهش حجم فروش ادامه خواهد یافت. در خصوص بازه پنج ساله 2015 تا 2020 آمده است :« در طول پنج سال آینده انتظار می رود به طور میانگین کاهش سالانه 1.4 درصدی را شاهد باشیم و در نتیجه در سال 2020 به میزان 11.7 میلیون گالن معادل 7.8 میلیون بطری کاهش رخ خواهد داد.»
به دلیل افت مداوم این بازار، این بخش از بازار به عنوان پرمصرف ترین بخش بازار نوشیدنیجایگاه خود را از دست خواهد داد. در گزارش «نوشیدنی های 2017: چه در فروشگاه ها وجود دارد؟» موسسه تحقیق بازار اعلام کرد که هم اکنون بطری های آب پرمصرف ترین نوشیدنی بازار ایالات متحده به لحاظ حجم فروش هستند. در ادامه گزارش آمده است، نوشابه های گازدار در سال 2016، 19.8 درصد از کل فروش را از آن خود کرده اند در حالی که درسال 2011، 22.7 درصد از کل بازار را در اختیار داشتند.

bev5

s5

تقاضـای مداوم محرک بازار نوشیدنی های انـرژی زا

دست یابی به یک نوشیدنی راحت، کافیئین دار و آماده مصرف که با ترکیبات طبیعی و طعم های قابل انتخاب عجین شده باشد، بازار نوشیدنی های انرژی زا را همچنان به پیش می برد. مطابق با آمار موسسه منابع اطلاعات IRI بخش نوشابه های انرژی زای عاری از مواد ضدعفونی کننده، 4 درصد افزایش فروش را که معادل بیش از 11 میلیارد دلار در کلیه فروشگاه های سرتاسر ایالات متحده برای 52 هفته منتهی به 14 می سال جاری می باشد، تجربه کرده است.
در سوی دیگر، بخش نوشیدنی های انرژی زای کافئین دار (Energy Shots) کمی بیش از 1 میلیارد دلار در مدت مشابه فروش داشته اند ولی با این وجود افت 6.4 درصدی را تجربه کرده اند.
پرفروش ترین نوشیدنی انرژی زا، Red Bull (برند محصول کارخانه کالیفرنیایی Red Bull North America) با 2.9 میلیارد دلار و پس از آن Monster Energy (برند محصول کارخانه کالیفرنیایی Monster Beverage Corp.) با 1.5 میلیارد دلار فروش است. گزارش نوامبر 2016 موسسه بازاریابی نوشیدنی BMC تحت عنوان «چشم انداز 2020 نوشیدنی های انرژی زای ایالات متحده» رشد این بخش را در تمامی زمینه ها برجسته می داند. «فروش عمده نوشیدنی های انرژی زا از 6.6 میلیارد دلار در سال 2014 با افزایش 633.1 میلیون دلاری به 7.3 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است و خرده فروشی نیز با افزایش 9.8 درصدی به 13.1 میلیارد دلار رسیده است.»
این موسسه در نتیجه تحقیق بازار خود انتظار دارد این رشد تا سال 2020 ادامه یابد. «انتظار می رود فروش عمده تا پایان سال 2020 نرخ رشد سالانه 7.6 درصد معادل 10.5 میلیارد دلار را ادامه دهد. گرچه خرده فروشی به این میزان رشد نخواهد رسید ولی انتظار می رود، به میزان 18.5 میلیارد دلار فروش را به راحتی شاهد باشد.»
متخصصین اشاره می کنند که طعم میوه های تازه همچون کیوی، میوه های استوایی و گیلاس ترجیح و سلیقه مشتریان را نشانه رفته اند. Red Bull در سری محصولات Edition خود از این طعم ها استفاده کرده و قصد دارد تا با یک رکورد منحصر به فرد در بازار به این رویه ادامه دهد.

 

s17

آب معدنـی در نقطـه اوج

بعد از سال ها حدس و گمان بالاخره آب معدنی بسته بندی شده در بطری به رتبه برتر از لحاظ حجم فروش در ایالات متحده دست یافت. در گزارش ابتدای سال جاری، موسسه BMC، آب معدنی بر نوشیدنی های گازدار در حجم فروش غلبه کرده و به رتبه نخست دست یافته است.
مطابق با گزارش موسسه BMC تحت عنوان «نوشیدنی های 2017 : چه محصولی در فروشگاه وجود دارد؟» تحقیقات بازار نشان می دهد که حجم فروش آب معدنی رشد 8.5 درصدی در سال 2016 داشته است. سهم آب معدنی از مصرف نهایی از 15.2 درصد در سال 2011 به 20.5 درصد در سال 2015 رسیده است.
در پی این جابجایی تحلیلگران عوامل مختلفی همچون جستجوی مشتریان در یافتن جایگزینی برای نوشیدنی های شکر دار را بیان کرده اند. گری همفیل مدیر تحقیقات موسسه BMC در شماره اکتبر مجله صنعت نوشیدنی می نویسد:« عوامل گوناگونی وجود دارد ولی اولین آنها تندرستی و سلامتی بوده است. وقتی صحبت از سلامتی و تندرستی در میان است، آب معدنی عملا کامل ترین است و این بزرگ ترین عامل برای عملکرد مناسب آب بسته بندی در سال اخیر و در تاریخ بوده است.»
موسسه مینتل در گزارش شماره ژانویه سال 2016 خود اشاره می کند که رشد 6.4 درصدی فروش این بخش در سال 2016 معادل 16.5 میلیارد دلار بوده است. تحقیقات بازار اذعان می کند که گرچه بطری های PET رایج بیشترین سهم را در رشد این بخش برعهده دارند اما بخش گازدار نیز به صعود این بخش به رتبه اول کمک کرده است. رشد قوی فروش بطری های آب گازدار در فاصله سال های 2015 تا 2016 عامل کلیدی در رشد بخش بوده در حالی که رشد آب معدنی PET و ظروف آب سردکن متوسط بوده است. تمایل مشتریان به نوشیدن آب به عنوان یک محصول سالم و جایگزین محصولات پر شکر و کافئین دار در ترکیب با نوآوری هایی همچون طعم های گوناگون و آب جوشان عرضه را بهبود داده و بازار را شناور ساخته و عامل مثتبی برای پیشرفت تا سال 2021 است.»

s34

عیب یابی پریفرم

مبلغ : ۱۰۰۰۰ تومان