ورود اعضا

اسنک، اختلالی در وعده مواد غذایی

اسنک، اختلالی در وعده مواد غذایی

نوشته : کریستن کا آریان
ترجمه: محسن میرمومنی

 

خوردن اسنک به راهی دوست داشتنی برای مصرف در کنار غذا تبدیل شده است اما آیا بسته بندی های اسنک هم به همان میزان رشد کرده اند؟

امروزه الگوهای سنتی وعده های غذایی یعنی سه وعده در روز کارآیی سابق را ندارند. چیزی که زمانی به عنوان شیرینی صبحانه مصرف می شد ممکن است در حال حاضر به عنوان میان وعده ای در پایان روز ویا حتی به عنوان ناهار فردا مصرف شود. این استفاده بی وقفه از اسنک به الگویی طبیعی در زندگی پر جنب وجوش و سرسام آور امروزی ما تبدیل شده وبنابر این جای تعجب ندارد که شاهد گرایش روز افزون به اسنک هایی کم حجم تر و وعده هایی مناسب برای مصرف در حین حرکت ونیز سالم وبهداشتی تر باشیم.
بر طبق نظر سنجی ما از خوانندگان آنلاین ، تحت عنوان (اسنک خواری در آمریکا) مردم اواخر بعداز ظهر یا اواسط صبح را برای مصرف اسنک ترجیح می دهند ( به ترتیب 41% و 40% ) .
اواخر شب با 16% جایگاه بعدی را به خوداختصاص داده و در انتها زمان قبل از صرف شام با 3% قرار دارد واین موضوع آشکار می سازد که احتمالا مردم به وعده غذایی منظم شبانه هنوز علاقه دارند.
مصرف کنندگان اسنک هایی را می خواهند که از موادی سالم وبهداشتی تشکیل شده و طعم شان اگر نگوییم بهتر که هم اندازه اسنک های غیر سالم وبهداشتی بوده و با شفافیت بیشتر و متناسب با مصرف در حین حرکت باشند ونیز به راحتی باز شده وبسته بندی قابل تنظیمی داشته باشند .
چند اسنک جدید را که متناسب با نیاز مصرف کنندگان است راهی قفسه سوپر مارکت ها کنید وببینید که چطور در هر زمان از روز می توانند راه خودشان را به سمت یخچال ها ویا کابینت ها پیدا کنند.
شیشه ای چهار گوش در میان شیشه های مدور

طراحی شیشه های چهار گوش منحصر به فرد در بازاری که اغلب در اختیار شیشه های گرد است به سالسای شرکت 2sisters اجازه رقابت وماندن در بازار را داده است 


اساسا چیپس و اسنک در بسیاری از رستوران ها و نیز خانه ها مورد علاقه هستند.سالسای شرکت 2sisters واقع در ایالت لوئیزیانا محصول تازه واردی است که ادویه کاخون را وارد سبد غذایی مردم کرده است. این شرکت دستور العمل درستی برای طبخ محصول خود برگزیده بود اما نیاز به یک بسته بندی مناسب برای ارائه آن به بازار حس می شد. 2sisters به همین منظور شیشه های چهار گوش نیم کیلویی را به جای شیشه های گرد معمولی ومرسوم در نظر گرفت اما نتوانست تامین کننده مورد اطمینانی پیدا کند. بخش طراحی استودیوی 111 متعلق به شرکت بسته بندی برلین (berlin packaging.com) قالبی سفارشی طراحی و شرکت برلین تامین این ظرف جدید شیشه ای را تقبل کرد. بدین ترتیب قیمت تمام شده محصول برای این شرکت تولید کننده سالسا 25% کاهش یافت بدون اینکه کیفیت عالی، شفافیت وکارآیی ظروف آن کم شود . در ضمن با کاهش وزن این بطری های شیشه ای دهان گشاد توانست با همان هزینه قبلی تعداد بیشتری از این ظروف را جا به جا کند. پیدا کردن راه حل صحیح برای بسته بندی موثر واقع شده واین شرکت تولید کننده سالسا در حال حاضر در هشت ایالت محصول خودرا توزیع می کند و در آینده نیز به تعداد این ایالت ها افزوده خواهد شد.

کوچک و فوری
طبق مطالعه انجام یافته توسط موسسه فناوری های پردازش وبسته بندی در سال 2016 معرفی محصولات جدید در عرصه میان وعده های غیر سنتی یا همان اسنک ها در حال افزایش بوده به طوری که بخش مربوط به بسته بندی اسنک ها هم تحت الشعاع قرار داده است.
این موضوع حتی دسته میوه جات وسبزیجات را هم شامل می شود.

اسنک همه جا و همه وقت با اسنک های Go Berries محصولی از Dole


شرکت دول بریز (Dole Berries) بسته بندی های کوچک و قابل مصرف در حین حرکت جدیدی تحت عنوان Go Berries راه اندازی کرده است! این گزینه جدید که ابعادی در حدو اندازه اسنک دارد به درد عشاق میوه ای می خورد که با وجود مشغله فراوان بتوانند در حین حرکت یا در دفتر یا در مسافرت بین جاده ای میوه مورد علاقه شان را مصرف کنند یا می توان از آن به عنوان ناهار کودکان استفاده کرد . این محصول در یک بسته بندی سه تایی ارائه شده که به راحتی با یک ضربت از هم جدا می شوند. در هر کدام از این بسته ها تقریبا 100 گرم میوه وجود داردکه به مصرف کنندگان میوه تازه را به عنوان جایگزینی برای سایر اسنک ها پیشنهاد می دهد. این محفظه ها به منظور تازه ماندن میوه قابلیت تهویه دارند وبه راحتی قابل شست وشو هستند بنابر این استفاده از شعار تبلیغاتی (بازکن،بشوروببر) کاملا مناسب یه نظر میرسد. شرکت دول در نظر دارد در آینده محصولات متنوع دیگری نیز تحت عنوان Go Berries روانه بازار کند.

شفاف و در عین حال برجسته
شرکت تولید کننده اسنک های سالم KIND با ایجاد زیر مجموعه ای تحت عنوان Pressed by Kind (فشرده شده توسط KIND ) برگه های میوه وسبزجات خشک بیشتری را روانه بازار و رژیم غذایی روزمره کرده است. این برگه های (bar) تولید شده توسط این شرکت مشتمل بر کم وبیش پنج ماده هستند. موادی مانند میوه جات ، سبزیجات وچیا (chia) که با هم در یک برگه فشرده شده اند.

شفافیت، پاکیزگی جذابیت چیزهایی است که شرکت KIND در بسته بندی محصولاتش به کار گرفته است


KIND به منظور نشان دادن وجود میوه های آب گیری شده در محصول خود وخلق و ارائه تصاویری دال بر سادگی ، سالم بودن وتازگی محصول خود به گروه طراحی چیس
(chsse design group.com) مراجعه کرد.شفافیت همواره جزء اصلی بسته بندی KIND بوده است اما به هر حال نیاز به پایداری وماندگاری در عرصه تجارت ونیز وجوه تمایز این محصول با خط تولید اصلی این شرکت طراحان را برآن داشت تا به تفکر مجدد در رویکرد خودشان دست بزنند .در این بسته بندی جدید از حروف دست نوشت ، رنگ هایی شاد و پر جنب وجوش وبافتی نرم بهره گرفته شده تا در حقیقت ارجاعی باشد به محنویات این بسته ها بدون اینکه نیازی باشد تا خود محصولات رویت شوند. لوگوی این محصول همچنان به عنوان ترجمانی از لوگوی اصلی KIND باقی مانده ودر خدمت ایجاد زیر مجموعه ای از KIND است و در عین اینکه از لحاظ بصری وابسته به برند مادر بوده می تواند مستقل هم عمل کند.

قابلیت بستن مجدد راهی برای حفظ زندگی
طبق گفته خانم هالی دانیل (Holly Dunnill) مدیر بازاریابی غذا و بسته بندی های ویژه شرکت پلاستیک های تخصصی و بسته بندی Dow (dow.com) این گونه از بسته بندی با قابلیت بستن مجدد به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا مقداری از ماده غذایی را مصرف کنند ومابقی را برای بعد نگه دارند بدون اینکه ماده غذایی تازگی خودش را از دست بدهد.
این گونه بسته بندی محبوبیت فزاینده ای یافته است. خانم دانیل براین باور است که :
حفظ ایمنی وتازگی ماده غذایی دغدغه های کلیدی در بسته بندی مواد غذایی هستند ، بنابر این بسته هایی که به طور موثر قابلیت بستن مجدد دارند با اقبال بیشتری مواجه می شوند.

شرکت امریکن لیکورایس (American Licorice) برگه هایی با قابلیت بستن مجدد را در بسته بندی Red Vines خود به کار گرفته است

 

در ضمن ما شاهد تاکید بیشتر بر بسته بندی هایی هستیم که عمر مفید مواد غذایی را افزایش می دهند ودر عین حال آن ها را تازه نگه می دارند وهمچنین به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می کنند.
دغدغه ای که هم اکنون یکی از اصلی ترین نگرا نی ها در عرصه صنایع غدایی است.
شرکت آمریکایی لیکورایس(American Licorice) به منظور حفظ تازگی محصول ردواین (Red Vives) خود از برگه های با قابلیت بستن مجدد شرکت Constantia Flexibles (cflex.com) استفاده کرده است. این شرکت در بسته بندی محصول Red Vines از فناوری Spear Seal بهره گرفته است. این فناوری شامل لیبل های تهیه شده از فیلم BOPP با وضوح بالا به همراه چسب هایی با قابلیت جابه جایی است که اکان باز کردن محصول وبستن مجددآن را به مصرف کننده می دهد. در بسته بندی بسته های 450، 900 و 1800 گرمی Red Vines از برگه هایی با چاپ دورنگ استفاده شده که دارای قابلیت Spear Seal هستند. تولید و به کار گیری این بسته ها توسط شرکت میسون وابسته به Constantia Flexibles بوده وخط تولید آن در ایالت اوهایو قرار دارد . از این خط تولید می توان به راحتی در تجهیزات VFFS موجود در کارخانه امریکن لیکورایس استفاده کرد ونیازی به اعمال تغییر یا ایجاد سازگاری به منظور حفظ سرعت تولید نیست.

آینده اسنک های مخلوط
یک مطالعه انجام یافته توسط گروه مشاوره فریدونیا گروپ (freedonia group.com) نشان می دهد در آینده تقاضا در بسته بندی اسنک به سمت بسته هایی با ابعاد کوچک تر (به منظور کنترل وعده غذایی) واستفاده هر چه بیشتر از بسته بندی منحصر به فرد و ارزشمندتر خواهد رفت و چیپس های جدید توئیستد (Twisted) همه این ویژگی ها را داراست.
همه ما می دانیم بهترین اسنک ها اسنک های مخلوط هستند . شرکت هورنال اندرسون
(hornall Anderson.com) به فکر طراحی جدیدی افتاد که می تواند روند جذابی را برای اسنک های مخلوط رقم بزند.
گرت بال مدیر طراحی هورنال اندرسون براین باور است که : در بخش مخلوط سازی اسنک ها شاهد کیسه های بزرگی هستیم که همه در تلاش برای شیرجه رفتن درون آن هستند!
اما شرکت Twisted برای کنترل وعده های غذایی پیشنهاد می دهد که بهتر است قوطی های چیپس را به بخش های متفاوت تقسیم ودر عین ها طعم های مهیج را به آن ها اضافه کنیم.
بسته بندی قوطی های جدید Twisted شامل چهار محفظه هستند که اسنک ها را به مصرف کننده ارائه می دهند. هر چهار محفظه شامل مخلوطی از چیپس سیب زمینی شیرین ، چیپس کم نمک ، چیپس ذرت واسنک هستند. در این بسته بندی چه چیزی واقعا جذاب است؟ در حقیقت درب لوله یک نمک پاش است . کافی است مصرف کننده کمی درب قوطی را تکان دهد تا مقداری طعم دهنده به این مخلوط اسنک اضافه شود. این طعم دهنده ها مشتمل بر چهار نوع هستند : نمک دریایی ،باربکیو وعسل ، سرد و شکلاتی، در آخر پنیر چدار و استیلتون . این لوله های چند محفظه به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا اسنک ها را با طعم های متفاوت مخلوط کنند.
مصرف کنندگان برای اسنک های سالم تر اشتیاق نشان می دهند اما در عین حال حاضر نیستند طعم اسنک ها را قربانی این سالم بودن نمایند.
در حال حاضر روند بازار اسنک روی این دو موضوع تمرکز دارد. علاوه بر این ها ظاهر اسنک هم فوق العاده اهمیت دارد! برای باقی ماندن محصول بر قفسه سوپر مارکت ها وتوانایی رقابت در بازار اسنک ، بسته بندی باید به قدری جذاب باشد تا بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند. قابلیت بستن مجدد هم عاملی کلیدی است که در احتمال برگزیده شدن یک اسنک نقشی اساسی دارد . طبق بررسی های انجام یافته توسط فریدونیا گروپ (freedonia group) بهترین فرصت ها در بازار برگه ها ، تنقلات تلخ، خشکبار و میوه های خشک شده به چشم می خورد.

 

قوطی های چیپس Twisted در چهار محفظه با اسنک های متنوع ویک نمک پاش در درب قوطی برای اضافه کردن طعم مورد نظر

عیب یابی پریفرم

مبلغ : ۱۰۰۰۰ تومان